Monday, March 5, 2012

Preposition -for beginner-


 At last lesson I said "next lesson is verb3". But I changed my mindXD I thought that's enough now.. I'll teach extra verbs on many examples, so....no probleeeeeem!!!(←may be)

So today's lesson is about Preposition! ! If u can get it ur Japanese skill will definitely improve so much! And today I use a lots new vocabulary. Try to learn by heart! Then let's goooooo~




 to {~に、~へ}
I'll go to N.Y. =わたしはニューヨークにいきます。
To someone(beginning of letters)= ~へ
I said that to my mom before.=それまえおかあさんにいったよ~



 at {~で、~に}
  *~でis with somewhere, ~に is with time-words
I met my friends at the station.= わたしはえきでともだちにあいました。
I had lunch at the room. =わたしはきょうしつでひるごはんをたべました。
She ate some cakes at night.=かのじょはよるにケーキをたべました。


 of {~の}
I'm member of Japan club. =わたしはジャパンクラブのメンバーです。
Tokyo is capital city of Japan. =とうきょうはにほんのしゅとです。



 in  {~で、~に}
  *~でis with somewhere, ~に is with time-words(same as "at")
We'll meet in the new cafe.=わたしたちはあたしいカフェであいます。
I read the book in the evening.=わたしはよるにほんをよみました。



 from {~から}
I'm from Japan.=わたしはにほんしゅっしんです。
We came from Brazil.=わたしたちはブラジルからきました。
It's near from my home!=わたしのいえからちかい!



 by {~より、~で、~まで}
  *~より is with someone and something, ~で is with some way, ~まで is with time-words
This novel is written by ~=このしょうせつ(ほん)は~によってかかれました。
I go to school by bus.=わたしはがっこうにバスでいっています。
I'll finish this H.W by this night.=このしゅくだいはこんばんまでにはおわるだろう。



 till {~まで}
The shop's open till evening.=そのみせはよるまでひらいている。



behind {~のうしろに、~のうらに}
The boy hid behind the tree.=そのおとこのこはきのうしろにかくれた。
My school is behind the building.=わたしのがっこうはビルのうらにあります。



on {~に}
I put plaster on my leg.=わたしはばんそうこうをあしにはりました。
I sit on the bench.=わたしはベンチにすわりました。
The teacher put document on the desk.=せんせいはしょるいをつくえのうえにおいています。



under {~のしたに}
She wear sweater under a coat.=かのじょはコートのしたにセーターをきている。






for {~のために}
I study Japanese for my dream.=わたしはゆめのためににほんごをべんきょうしています。
Pray for Japanにほんのためにいのりましょう。





with {~と}
I got together with my friends. =わたしはともだちとでかけました。
The girl plays with a dog.=おんなのこはいぬとあそんでいます。





~H.W~
1. I put pics on the wall. (pic=え)

2. He came from Italy.

3. I go to university by car. (university=だいがく)

4. I go to Tokyo on this summer.


U can answer by comment on this blog. see u next lesson^^




[next lesson is about Time-words]

No comments:

Post a Comment