Monday, March 5, 2012

Preposition -for advanced-

 At last lesson I said "next lesson is verb3". But I changed my mindXD I thought that's enough now.. I'll teach extra verbs on many examples, so....no probleeeeeem!!!(←may be)

So today's lesson is about Preposition! ! If u can get it ur Japanese skill will definitely improve so much! And today I use a lots new vocabulary. Try to learn by heart! Then let's goooooo~




to {~に、~へ}
I'll go to N.Y. =私はニューヨークに行きます。
To someone(beginning of letters)= ~へ
I said that to my mom before.=それ前お母さんにいったよ~



 at {~で、~に}
     *~でis with somewhere, ~に is with time-words
I met my friends at the station.= 私は駅で友達に会いました。
I had lunch at the room. =私は教室で昼ごはんを食べました。
She ate some cakes at night.=彼女は夜にケーキを食べました。


of {~の}
I'm member of Japan club. =私はジャパンクラブのメンバーです。
Tokyo is capital city of Japan. =東京は日本の首都です。



 in  {~で、~に}
     *~でis with somewhere, ~に is with time-words(same as "at")
We'll meet in the new cafe.=私達は新しいカフェで会います。
I read the book in the evening.=私は夜に本を読みました。



 from {~から}
I'm from Japan.=私は日本出身です。
We came from Brazil.=私達はブラジルから来ました。
It's near from my home!=私の家から近い!



 by {~より、~で、~まで}
    *~より is with someone and something, ~で is with some way, ~まで is with time-words
This novel is written by ~=この小説(本)は~によって書かれました。
I go to school by bus.=私は学校にバスで行っています。
I'll finish this H.W by this night.=この宿題は今晩までには終わるだろう。



 till {~まで}
The shop's open till evening.=その店は夜まで開いている。



 behind {~のうしろに、~のうらに}
The boy hid behind the tree.=その男の子は木の後ろにかくれた。
My school is behind the building.=私の学校はビルの裏にあります。



 on {~に}
I put plaster on my leg.=私はばんそうこうを足にはりました。
I sit on the bench.=私はベンチに座りました。
The teacher put document on the desk.=先生は書類を机の上に置いています。



 under {~のしたに}
She wear sweater under a coat.=彼女はコートの下にセーターを着ている。



 for {~のために}
I study Japanese for my dream.=私は夢のために日本語を勉強しています。
Pray for Japan日本のために祈りましょう。



 with {~と}
I got together with my friends. =私は友達と出かけました。
The girl plays with a dog.=女の子は犬と遊んでいます。





~H.W~
1. I put pics on the wall. (pic=絵)

2. He came from Italy.

3. I go to university by car. (university=大学)

4. I go to Tokyo on this summer.


U can answer by comment on this blog. see u next lesson^^




[next lesson is about Time-words]

5 comments:

  1. 私は壁に絵を置いた。

    彼はイタリアからきました。

    車で大学へ行きます。

    この夏で東京に行くんだ!←w
    (`この夏`でいいかな…?)


    授業がすごい勉強になったー( *`ω´) b
    ありがとーございまー^p^

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1と4以外正解!1はあっているんだけど貴方は日本語うまいから「おいた」ではなく「かけた」の方が自然ということを覚えた方がいいかも^^put on wall=壁に掛ける

      4はon this summerだから{on}のところの説明を見直して。正しいのがわかるはず。this summerは、この夏でも夏でもOK

      よかった~これはむずかしいからね。例文を見てしっかり覚えてね

      Delete
    2. ああ、`絵を壁にかけた`よね☆ 了解で~す^^
      あーよ先生!わかる、わかる!えーと、`夏に日本へ行きます`のー\(^o^)/
      先生好き❤


      S先生と夢は共に叶えましょうね。
      そして心に留めて、いつも日本のために祈りましょうよ。

      Delete
    3. 正解^^よくできました―

      そだねー

      Delete
    4. やりましたー☆!

      うん、ありがと(o^^o)

      Delete